

W roku szkolnym 2024/2025 nasza szkoła kontynuuje realizację kolejnego projektu w programie Erasmus plus w ramach przyznanej nam w 2021r. akredytacji. Tym razem skupiamy się na przewartościowaniu systemu norm społecznych u uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Tytuł naszego projektu to „Chcemy byś pewni siebie i samodzielnie odkrywać świat – wszechstronne wspomaganie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym”.
Na realizację projektu szkoła otrzymała budżet w kwocie 11 400 euro. Zostanie on przeznaczony głównie na sfinansowanie wyjazdu sześciu nauczycieli na szkolenia zagraniczne, które odbędą się na Teneryfie, Sewilli i Maladze. Wezmą w nich udział pedagog i psycholog szkolny oraz nauczyciele kształcenia zintegrowanego, j. angielskiego oraz j. polskiego.
Szczegółowe informacje na temat programu Erasmus plus można znaleźć na stronie: www.erasmusplus.org.pl
TENERYFA
Dwójka naszych nauczycieli psycholog (Kamil Przybyłowicz) oraz pedagog (Agata Rak) wzięli udział w pod koniec listopada 2024r. w międzynarodowym szkoleniu w ramach programu Erasmus+ pt. Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention. Szkolenie było organizowane przez Europass Teacher Academy i miało miejsce na Teneryfie, w miejscowości San Cristóbal de La Laguna. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele szkół z Polski, Norwegii, Belgii, Bułgarii oraz Węgier.
Celem kursu było podniesienie kompetencji w zakresie zarządzania konfliktami, rozwijania inteligencji emocjonalnej oraz zapobiegania przemocy rówieśniczej. Program szkolenia obejmował liczne warsztaty, dyskusje oraz zajęcia praktyczne, pozwalające uczestnikom na zdobycie nowych umiejętności i narzędzi, które mogą zostać wykorzystane w codziennej pracy z uczniami.
Program szkolenia obejmował:
- Sposoby zapobiegania konfliktom w miejscu pracy,
- Stereotypy oraz ich wpływ na rozwój uczniów,
- Trening mentalizacji i empatii jako klucz do budowania relacji,
- Komunikację bez przemocy,
- Metody przeciwdziałania przemocy rówieśniczej (No-Blame Approach),
- Znaczenie świadków w sytuacjach bullyingu,
- Rozwijanie otwartości i wrażliwości poprzez gry i ćwiczenia.
Szkolenie było nie tylko okazją do zdobycia nowych kompetencji, ale także umożliwiło wymianę doświadczeń i najlepszych praktyk z nauczycielami z innych krajów. Ostatni dzień kursu został poświęcony na wycieczkę kulturową, która pozwoliła uczestnikom lepiej poznać kontekst społeczny i kulturowy kraju goszczącego.
Dzięki udziałowi w programie Erasmus+ nasi nauczyciele wrócili do szkoły z nowymi inspiracjami oraz gotowością do wdrażania innowacyjnych metod pracy, które przyczynią się do budowania bezpiecznej i wspierającej atmosfery w naszej placówce.







Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention (Zarządzanie konfliktami, inteligencja emocjonalna i zapobieganie przemocy) czytaj…
Hiszpania, Sewilla



Wspaniałe wieści z naszego projektu Erasmus+!
W kolejnym roku akredytacji, nasze nauczycielki – p. Olga Witek oraz p. Sylwia Urban – miały przyjemność uczestniczyć w kursie poświęconym radzeniu sobie z konfliktami oraz przeciwdziałaniu wszelkim aktom nękania wśród uczniów. To niezwykła okazja, aby podnieść swoje umiejętności i wymienić doświadczenia z nauczycielami z różnych krajów europejskich, takich jak Finlandia, Rumunia, Niemcy i Chorwacja.
Jesteśmy dumni, że nasza szkoła angażuje się w międzynarodowe projekty, które przyczyniają się do lepszego zrozumienia i wsparcia naszych uczniów. Razem tworzymy bezpieczniejsze i bardziej przyjazne środowisko nauki!

HISZPANIA, MALAGA
Wszystkie dzieci są wyjątkowe!
W dniach 31.03–04.04 nasze nauczycielki, p. Aleksandra Banach-Krulikowska oraz p. Wioleta Tomasik, uczestniczyły w kursie „All Children are Special: Strategies for Behaviour Management for Children with Special Needs”, który odbył się w słonecznej Maladze (Hiszpania) w ramach programu Erasmus+.
Podczas szkolenia zdobywały wiedzę i praktyczne umiejętności wspierające rozwój dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Uczyły się m.in. skutecznych strategii komunikacji i budowania relacji między uczniami, a także poznały różnorodne narzędzia pomocne w pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach.
Nie zabrakło również wymiany doświadczeń z nauczycielami z Chorwacji, Rumunii i Niemiec — to była cenna okazja do spojrzenia na edukację z międzynarodowej perspektywy!



