XIV Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

Nasza szkoła posiada LICENCJĘ uprawniającą do udział w akcji.

Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania – uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób.

12 listopada to kolejny dzień „matematycznych zagadek”, który przeszedł nasze oczekiwania. Nie spodziewaliśmy się, że znajdzie się tylu chętnych, by zmierzyć się z tabliczką mnożenia. Asystenci mierzyli czas rozwiązywania zadań. Zabawy nie było końca….


15 listopada 2024 roku – konkurs Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

Konkurs rozpoczął się po przywitaniu uczestników przez Panią Dyrektor Alicję Lagierską oraz Wicedyrektora Panią Wiolettę Włodarczyk, które pogratulowały uczniom zakwalifikowania się do ostatniego etapu konkursu, gdzie wyłoniony zostanie Mistrz Tabliczki Mnożenia 2024. Życzyły wielu pozytywnych wrażeń i sukcesów w zmaganiach matematycznych.

Konkurs wzbudził ogromne zainteresowanie. Różnorodność zadań oraz form sprawdzających umiejętność szybkiego wykonywania działań z wykorzystaniem znajomości tabliczki mnożenia były dodatkową atrakcją.

Konkurs składał się z 5 zadań o różnym stopniu trudności. Pierwsze polegało na wylosowaniu kart zawierających przykłady działań z tabliczki mnożenia. Drugie na kręceniu spinnerami matematycznymi, które zawierały do wykonania przykłady działań: mnożenia i dzielenia liczb naturalnych. Trzecie na rzuceniu dwiema bryłami w kształcie stożków, których ścianki przedstawiały liczby od 1 do 10. Wyrzucone liczby należało pomnożyć przez siebie. Czwarte polegało na rzucie sześcienną kostką żelową. Wyrzucona liczba oczek wskazywała łamigłówkę do rozwiązania z oznaczoną cyfrą od 1 do 6. Ostatnie zadanie wymagało logicznego myślenia. Były do wyboru: „zapałkowe” zmagania matematyczne polegające na przełożeniu dokładnie jednej zapałki w taki sposób, by wynik działania był poprawny lub można było wylosować labirynt matematyczny, który należało pokonać wykonując podane w nim działania matematyczne.

Uczeń przed rozpoczęciem pracy miał za zadanie włączyć stoper i wyłączyć go wraz z zakończeniem pracy. Za każde błędne rozwiązanie do czasu w którym zakończył pracę doliczano mu 1 sekundę.

Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwała koordynator akcji Pani Ewa Nowicka oraz Panie Jadwiga Konewecka i Dorota Sochocka.

W konkursie zmierzyło się aż 33 uczniów z klas 4-7. Wszyscy wykazali się dużą wiedzą i znajomością tabliczki mnożenia.

Gratulujemy zwycięzcy, Zapraszamy do wspólnej zabawy już za rok!!!