W ramach realizacji projektu zaadoptowano pomieszczenie na utworzenie salki dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, tzw. Sensory Room (salki sensorycznej). Wykonano prace remontowe, w tym pomalowano ściany, zamontowano nowoczesne drzwi wejściowe. Salkę wyposażono w regały z kolorowymi wsadami, szafkami i szufladami, stolik z krzesłami, tablice: sensoryczno-manipulacyjną i kauczukową, zegar, organizer.
Kluczowym wyposażeniem jest zakupiony sprzęt do terapii. Nowoczesne pomoce dydaktyczne nie tylko spodobają się naszym uczniom, ale znacząco wpłyną na ich harmonijny rozwój. Istotną pozycję wśród zakupionego sprzętu stanowią pomoce do terapii integracji sensorycznej SI: wodny podświetlany stolik sensoryczny – zapewnia nową perspektywę eksploracji wody i zmysłowego odkrywania; maty sensoryczne do masażu stóp – kreatywne, inspirujące puzzle w postaci szyszek, grzybów, trawy, zapobiegające m.in. płaskostopiu; projektor świetlny; tunel sensoryczny – pomocny w terapii zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci z autyzmem; namiot do terapii – pomocny podczas zabaw rozwijających wyobraźnię dzieci, może również stanowić kryjówkę dla dzieci, które potrzebują wyciszenia emocji czy odprężenia i poprawy koncentracji. Zastosowanie dodatkowego wyposażenia w postaci lampy emitującej kolorowe światło i muzykę sprawia, że namiot stał się pomieszczeniem do stymulacji zmysłów.
Nowopowstała salka jest miejscem przyjaznym i ciepłym, służy do terapii, która ma na celu poprawę funkcjonowania emocjonalnego, uwagi i koncentracji, funkcji wzrokowych i słuchowych, sprawności w zakresie dużej i małej motoryki, samoświadomości i samooceny.
Przygotowania do utworzenia sali sensorycznej:
Sala sensoryczna w SP 10