Zajęcia z pedagogiem specjalnym
W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, zajęcia pt. „Uspokój umysł, wycisz emocje” prowadziła pani Ewa Czarnecka-Brych – pedagog specjalny. W oparciu o inspiracje czytelnicze dzieci podejmowały rozmowy o przeżywaniu i doświadczaniu różnych uczuć i emocji. Nauczyły się rozpoznawać i nazywać emocje. W ramach dodatkowej aktywności dzieci wykonały prace plastyczne, którymi mogły obdarować bliskie im osoby.




Uczniowie z klas 1-3 pod czujnym okiem Pani Dyrektor Alicji Lagierskiej brali udział w projekcie „Młodzi twórcy literatury”. Uczniowie klas I-III tworzyli swoje ilustracje do usłyszanych opowiadań oraz książek z naszego księgozbioru, w tym „Cudaczek wyśmiewaczek”. Projektowali okładki książek, a także tworzyli swoje komiksy. Projekt ma na celu rozbudzanie pozytywnych uczuć wobec czytelnictwa już od najmłodszych lat. Uczy on kreatywnego myślenia przez pobudzanie wyobraźni dzieci.




Uczniowie z klasy 4a przygotowali komisy i ilustracje do książki „Mikołajek” w ramach projektu „Mikołajek na Mikołajki”, którego celem jest propagowanie czytelnictwa i zachęcenie do zapoznania z lekturą. Wybrane prace zawisły jako dekoracja w bibliotece szkolnej, zwracając uwagę dzieci na to wciągające francuskie dzieło, autorstwa René Goscinny.

„Niedźwiodek Puch”
Uczniowie z klas 6a i 4b mieli okazję zapoznać się z dobrze im znaną lekturą, jaką jest Kubuś Puchatek. Małym wyzwaniem było jednak przesłuchanie audiobooka… Po śląsku! Odważni śmiałkowie dokonali przekładu intersemiotycznego i stworzyli przepiękne ilustracje i okładki do książki.






„Pocztówka z krainy literackiej” – pocztówka jest słowem, które dzieciom kojarzy się pozytywnie m.in. z wakacjami, zwiedzaniem nowych miejsc, z wolnością. Z ciekawostek samo słowo pocztówka istnieje od 1900 roku, kiedy słynny pisarz Henryk Sienkiewicz zgłosił je w konkursie na polską nazwę karty pocztowej. W ramach projektu uczniowie klasy 5a projektowali w oparciu o swoje ulubione książki, pocztówki z krainy literackiej. Projekt miał na celu propagowanie czytelnictwa i rozbudzenie wyobraźni wśród uczniów.




Klasa Vb „Zakładka do ulubionej książki”
Uczniowie klasy 5b w ramach projektu czytelniczego, stworzyli zakładki inspirowane ulubionymi lekturami. Dzieci wykorzystały motywy, kolory i elementy graficzne z książek, co nadało dziełom wyjątkowy charakter. Prace te były idealnym wstępem do rozmowy o ulubionych dziełach literackich oraz dyskusji czy warto czytać? Celem zajęć było rozwijanie kreatywności uczniów poprzez projektowanie zakładek oraz promowanie czytelnictwa wśród uczniów.



Klasa 5c miała okazję wykonać szafę rodem z „Opowieści z Narnii”. Jedni postanowili wiernie odwzorować oryginał, drudzy puscili wodze fantazji i stworzyli własne, przepiękne wersje magicznej szafy.



Uczniowie klasy 6c, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0, przygotowali komiksy na podstawie lektury „Bracia Lwie Serce”. Książka porusza trudną tematykę, przez co stworzenie graficznej historii było dla uczniów ciekawym wyzwaniem.


Klasy VI – VIII
Czy można połączyć projekt czytelniczy i informatykę? Oczywiście, że można! Uczniowie klas szóstych i siódmych, tworzyli statywy na telefony komórkowe inspirowane baśniowymi postaciami. Od dzisiaj magiczne smoki, czy gadające koty będą z nami np. podczas słuchania audiobooków.



Zaprojektowali również zwycięskie medale na potrzeby konkursu.

Dodatkowo uczniowie wykorzystując różnorodne programy graficzne, projektowali okładki do książek.



Uczniowie klasy 8b w ramach projektu „Co warto przeczytać – kalendarz czytelnika”, stworzyli gazetkę ścienną z ich propozycjami czytelniczymi na cały rok. Tworzenie kalendarza czytelnika skłoniło uczniów do wymiany spostrzeżeń na temat literatury i było wstępem do rozmowy o ulubionych tytułach. Wspólne tworzenie gazetek jest doskonałą formą popularyzacji książek i czytelnictwa, uczy pracy w grupie oraz skutecznej komunikacji w zespole.

Klasa VIII – „Kamienie na szaniec”
Uczniowie klas ósmych wykonali na lekcji języka polskiego plansze dotyczące lektury „Kamienie na szaniec”. Prace przybliżają podejmowane przez bohaterów książki działania w ramach Małego Sabotażu. Praca z treścią książki pozwoliła uczniom lepiej zrozumieć czas wojny, uwrażliwiając ich na piękno poświecenia dla Ojczyzny.

