REGULAMIN REKRUTACJI I WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE:
"Przyjazna szkoła równych szans"
§ 1
INFORMACJE OGÓLNE
1. Projekt realizowany jest przez Szkołę Podstawową nr 10 w Będzinie zwaną dalej Beneficjentem.
2. Termin realizacji projektu 01.10.2010 r. – 31.05.2012 r. zgodnie z umową
o dofinansowanie projektu.
3. Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
4. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.1 - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
5. Celem ogólnym projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez rozwijanie talentów, przeprowadzanie innowacyjnych zajęć oraz wsparcie w aspektach: dydaktycznym, społecznym i kulturowym.
6. Projekt skierowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej nr 10 w Będzinie, zwanych dalej Grupą docelową.
7. Biuro projektu znajduje się w siedzibie Beneficjenta: ul. Sportowa 2, 42-500 Będzin, tel/fax 32 267 45 82
§ 2
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin określa warunki rekrutacji i udziału w projekcie ,,Przyjazna szkoła równych szans”.
2. Projekt przewiduje realizację zajęć kształcących umiejętności uczenia się, porozumiewania w języku ojczystym i językach obcych, rozwijających kompetencje matematyczno-przyrodnicze, naukowo-techniczne i informatyczne, świadomość
i ekspresję kulturalną.
3. Grupa docelowa liczy 185 uczniów Beneficjenta z klas 1-6.
4. Przy naborze do projektu nie obowiązuje zasada kolejności zgłoszeń, dokumentacja rekrutacyjna jednak powinna zostać złożona w wyznaczonym terminie prowadzenia postępowania rekrutacyjnego.
5. W ramach projektu przeprowadzone zostaną następujące zajęcia:
- zajęcia z pedagogiem w kl.1-6,
- zajęcia z psychologiem w kl.1-6,
- zajęcia z logopedą w kl.1-6,
- Akademia dorosłości zajęcia z pedagogiem, w kl.1-6,
- Feniks zajęcia z nauczycielem j. polskiego w kl.4-6,
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z nauczycielem kształcenia zintegrowanego
w kl.1-3,
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z nauczycielami: języka polskiego, matematyki
i przyrody w kl.4-6,
- zajęcia z nauczycielem j. angielskiego w kl.4-6,
- zajęcia z nauczycielem j. niemieckiego w kl.4-6,
- Mały przyrodnik zajęcia z nauczycielem przyrody w kl.1-3,
- Matematyka wokół nas zajęcia z nauczycielem matematyki w kl.4-6,
- zajęcia z nauczycielem plastyki przygotowujące do świadomego odbioru kultury
w kl.1-6,
- Mały technik zajęcia z nauczycielem techniki kl.4-6,
- Świat w obiektywie zajęcia z nauczycielem techniki rozwijające zdolności fotograficzne w kl.4-6,
- Pecet zajęcia z nauczycielem informatyki w kl.1-3,
- Bezpieczny internauta zajęcia z nauczycielem informatyki w kl.4-6.
6. Jeden uczestnik projektu może brać udział w kilku zajęciach.
7. Udział w projekcie jest bezpłatny, koszty jego organizacji pokrywane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
8. Zajęcia odbywają się na terenie Szkoły Podstawowej Nr 10 w Będzinie, ul. Sportowa 2 lub innych miejscach wyznaczonych przez prowadzącego zajęcia.
9. Zajęcia realizowane zgodnie z projektem przeprowadzane są jako zajęcia pozalekcyjne.
10. Grupa zajęciowa liczy maksymalnie 15 osób, w zależności od rodzaju prowadzonych zajęć.
§ 3
Zasady rekrutacji i kwalifikowalności uczestników
1. Rekrutacja zostanie przeprowadzona zgodnie z polityką równości płci w PO KL.
2. Termin rekrutacji zostanie podany do wiadomości w ogłoszeniu o naborze zamieszczonym na tablicy ogłoszeń dotyczących projektu znajdującej się w holu głównym placówki.
3. Kwalifikacji kandydatów do uczestnictwa w projekcie dokonuje Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły - przewodniczącego komisji w składzie: koordynator, pedagog szkolny,
i prowadzący zajęcia w porozumieniu z innymi nauczycielami Beneficjenta. Dopuszcza się, aby w pracach komisji uczestniczyło 2 przedstawicieli Rady Rodziców.
4. Decyzja Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna i nie podlega procedurze odwoławczej.
5. Do udziału w zajęciach pozalekcyjnych mogą zgłaszać się osoby spełniające następujące kryteria formalne:
a) Uczestnik jest uczniem Szkoły Podstawowej nr 10 w Będzinie.
b) Uczestnik projektu wyraża dobrowolną chęć uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych przewidzianych do realizacji § 2 pkt 5 REGULAMINU REKRUTACJI I WARUNKÓW UCZESTNICTWA W PROJEKCIE.
Każdy kandydat, który spełnia kryteria formalne wypełnia wraz z rodzicem/prawnym opiekunem FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY i dostarcza go do sekretariatu szkoły.
Rodzic/opiekun prawny kandydata ma prawo zwrócić się do wychowawcy
o pomoc w wyborze rodzaju zajęć pozalekcyjnych ujętych w § 2 pkt 5.
Jeśli kandydat projektu wyraża chęć uczestnictwa w więcej niż jednym rodzaju zajęć, zaznacza każde z wybranych zajęć w FORMULARZU ZGŁOSZENIOWYM.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY oraz REGULAMIN REKRUTACJI I WARUNKÓW UCZESTNICTWA W PROJEKCIE są dostępne na stronie internetowej szkoły: www.sp10bedzin.webpark.pl, w Menu po lewej stronie
oraz w sekretariacie szkoły.
6. W przypadku dużej ilości chętnych rekrutacja będzie odbywać się w/g następujących kryteriów:
a) do grup specjalistycznych: logopedycznych, terapeutycznych, wyrównujących zaległości programowe zakwalifikowane zostaną osoby z różnymi dysfunkcjami oraz:
• mający trudności w nauce,
• wykazujący braki programowe,
• posiadający orzeczenia Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej
o dysfunkcjach rozwojowych,
• osiągający wyniki na poziomie niżej średni z danego przedmiotu,
b) do grup rozwijających kompetencje kluczowe zakwalifikowane zostaną:
• osoby osiągające w nauce poziom wyżej średni (decydujące - testy sprawdzające wyniki w nauce),
• laureaci i dzieci wyróżnione w konkursach na różnych szczeblach,
• osoby z predyspozycjami i zdolnościami w danym kierunku.
§ 4
Procedura naboru
1. Osobami odpowiedzialnymi za przebieg rekrutacji jest Koordynator projektu wraz
z prowadzącymi zajęcia § 2 pkt 5 REGULAMINU REKRUTACJI I WARUNKÓW UCZESTNICTWA W PROJEKCIE.
2. Zgłoszenia kandydatów przyjmowane są wyłącznie poprzez pisemne zgłoszenie kandydatury na FORMULARZU ZGŁOSZENIOWYM.
3. Komisja Rekrutacyjna analizuje kandydaturę danej osoby poprzez sprawdzenie:
a) terminu złożenia FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO oraz analizy danych w nim zawartych,
b) spełnienia kryteriów formalnych ustalonych w § 3 pkt 5,
c) pozytywnej opinii o uczestniku wystawionej przez wychowawcę lub pedagoga szkolnego w oparciu o Statut Szkoły.
4. Nabór kończy się po przyjęciu odpowiedniej liczby kandydatów kwalifikujących się do poszczególnych zajęć określonych w § 2 pkt 5.
5. Osoby, które nie zakwalifikowały się do projektu z powodu braku miejsc, zostaną umieszczone na liście rezerwowej.
6. Lista uczniów zakwalifikowanych do projektu oraz lista rezerwowa, po akceptacji dyrektora szkoły zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń dotyczących projektu znajdującej się w holu głównym placówki.
§ 5
Obowiązki uczestnika projektu
1. Osoby zakwalifikowane do udziału w zajęciach zobowiązane są do:
a) podpisania DEKLARACJI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE,
b) regularnego uczestnictwa w zajęciach - udział w minimum 80% godzin,
c) przestrzegania punktualności,
d) dbałości o powierzony sprzęt szkolny,
e) wypełnienia ankiety ewaluacyjnej,
f) udziału w spotkaniu podsumowującym projekt
2. W szczególnych sytuacjach losowych uniemożliwiających uczestnictwo w zajęciach (np. choroba, inny ważny powód), uczniowie zakwalifikowani do udziału w projekcie mają prawo do rezygnacji z uczestnictwa. Pisemne oświadczenie o rezygnacji i jego przyczynach, podpisane przez rodzica/ opiekuna prawnego, należy złożyć w Biurze projektu.
3. W przypadku rezygnacji uczestnik projektu zostanie wykluczony z kolejnych zajęć.
4. Na miejsce ucznia, który zrezygnował z uczestnictwa w projekcie, zostaje zakwalifikowana kolejna osoba z listy rezerwowej. Decyzje o włączeniu do uczestnictwa w projekcie kandydatów z listy rezerwowej podejmuje dyrektor szkoły.
§ 6
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Realizatorzy projektu zastrzegają sobie prawo do zmian w niniejszym REGULAMINIE REKRUTACJI I WARUNKACH UCZESTNICTWA W PROJEKCIE lub wprowadzenie dodatkowych postanowień.
2. Ogólny nadzór nad realizacją projektu oraz rozstrzyganie spraw nieuregulowanych
w REGULAMINIE REKRUTACJI I WARUNKACH UCZESTNICTWA W PROJEKCIE należy
do kompetencji dyrektora szkoły.
3. REGULAMIN REKRUTACJI I WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE wchodzi w życie
z dniem 1 października 2010 r. i obowiązuje przez cały okres realizacji projektu.
4. REGULAMIN REKRUTACJI I WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE jest dostępny
w Biurze projektu, na stronie internetowej projektu oraz w sekretariacie szkoły.
5. Akceptacja postanowień regulaminu jest warunkiem zakwalifikowania uczestnika do projektu, potwierdzona jest poprzez złożenie czytelnego podpisu pod jego treścią na egzemplarzu przedłożonym Beneficjentowi projektu na etapie rekrutacji.