REGULAMIN REKRUTACJI I WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE:
"Przyjazna szkoła równych szans"


§ 1
INFORMACJE OGÓLNE

1. Projekt realizowany jest przez Szkołę Podstawową nr 10 w Będzinie zwaną dalej Beneficjentem.
2. Termin realizacji projektu 01.10.2010 r. – 31.05.2012 r. zgodnie z umową o dofinansowanie projektu.
3. Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
4. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.1 - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
5. Celem ogólnym projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez rozwijanie talentów, przeprowadzanie innowacyjnych zajęć oraz wsparcie w aspektach: dydaktycznym, społecznym i kulturowym.
6. Projekt skierowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej nr 10 w Będzinie, zwanych dalej Grupą docelową.
7. Biuro projektu znajduje się w siedzibie Beneficjenta: ul. Sportowa 2, 42-500 Będzin, tel/fax 32 267 45 82

§ 2
POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Niniejszy regulamin określa warunki rekrutacji i udziału w projekcie ,,Przyjazna szkoła równych szans”.
2. Projekt przewiduje realizację zajęć kształcących umiejętności uczenia się, porozumiewania w języku ojczystym i językach obcych, rozwijających kompetencje matematyczno-przyrodnicze, naukowo-techniczne i informatyczne, świadomość i ekspresję kulturalną.
3. Grupa docelowa liczy 185 uczniów Beneficjenta z klas 1-6.
4. Przy naborze do projektu nie obowiązuje zasada kolejności zgłoszeń, dokumentacja rekrutacyjna jednak powinna zostać złożona w wyznaczonym terminie prowadzenia postępowania rekrutacyjnego.
5. W ramach projektu przeprowadzone zostaną następujące zajęcia:
- zajęcia z pedagogiem w kl.1-6,
- zajęcia z psychologiem w kl.1-6,
- zajęcia z logopedą w kl.1-6,
- Akademia dorosłości zajęcia z pedagogiem, w kl.1-6,
- Feniks zajęcia z nauczycielem j. polskiego w kl.4-6,
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z nauczycielem kształcenia zintegrowanego w kl.1-3,
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z nauczycielami: języka polskiego, matematyki i przyrody w kl.4-6,
- zajęcia z nauczycielem j. angielskiego w kl.4-6,
- zajęcia z nauczycielem j. niemieckiego w kl.4-6,
- Mały przyrodnik zajęcia z nauczycielem przyrody w kl.1-3,
- Matematyka wokół nas zajęcia z nauczycielem matematyki w kl.4-6,
- zajęcia z nauczycielem plastyki przygotowujące do świadomego odbioru kultury w kl.1-6,
- Mały technik zajęcia z nauczycielem techniki kl.4-6,
- Świat w obiektywie zajęcia z nauczycielem techniki rozwijające zdolności fotograficzne w kl.4-6,
- Pecet zajęcia z nauczycielem informatyki w kl.1-3,
- Bezpieczny internauta zajęcia z nauczycielem informatyki w kl.4-6.
6. Jeden uczestnik projektu może brać udział w kilku zajęciach.
7. Udział w projekcie jest bezpłatny, koszty jego organizacji pokrywane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
8. Zajęcia odbywają się na terenie Szkoły Podstawowej Nr 10 w Będzinie, ul. Sportowa 2 lub innych miejscach wyznaczonych przez prowadzącego zajęcia.
9. Zajęcia realizowane zgodnie z projektem przeprowadzane są jako zajęcia pozalekcyjne.
10. Grupa zajęciowa liczy maksymalnie 15 osób, w zależności od rodzaju prowadzonych zajęć.

§ 3
Zasady rekrutacji i kwalifikowalności uczestników

1. Rekrutacja zostanie przeprowadzona zgodnie z polityką równości płci w PO KL.
2. Termin rekrutacji zostanie podany do wiadomości w ogłoszeniu o naborze zamieszczonym na tablicy ogłoszeń dotyczących projektu znajdującej się w holu głównym placówki.
3. Kwalifikacji kandydatów do uczestnictwa w projekcie dokonuje Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły - przewodniczącego komisji w składzie: koordynator, pedagog szkolny, i prowadzący zajęcia w porozumieniu z innymi nauczycielami Beneficjenta. Dopuszcza się, aby w pracach komisji uczestniczyło 2 przedstawicieli Rady Rodziców.
4. Decyzja Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna i nie podlega procedurze odwoławczej.
5. Do udziału w zajęciach pozalekcyjnych mogą zgłaszać się osoby spełniające następujące kryteria formalne:
a) Uczestnik jest uczniem Szkoły Podstawowej nr 10 w Będzinie.
b) Uczestnik projektu wyraża dobrowolną chęć uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych przewidzianych do realizacji § 2 pkt 5 REGULAMINU REKRUTACJI I WARUNKÓW UCZESTNICTWA W PROJEKCIE.

Każdy kandydat, który spełnia kryteria formalne wypełnia wraz z rodzicem/prawnym opiekunem FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY i dostarcza go do sekretariatu szkoły.
Rodzic/opiekun prawny kandydata ma prawo zwrócić się do wychowawcy o pomoc w wyborze rodzaju zajęć pozalekcyjnych ujętych w § 2 pkt 5.
Jeśli kandydat projektu wyraża chęć uczestnictwa w więcej niż jednym rodzaju zajęć, zaznacza każde z wybranych zajęć w FORMULARZU ZGŁOSZENIOWYM.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY oraz REGULAMIN REKRUTACJI I WARUNKÓW UCZESTNICTWA W PROJEKCIE są dostępne na stronie internetowej szkoły: www.sp10bedzin.webpark.pl, w Menu po lewej stronie oraz w sekretariacie szkoły.

6. W przypadku dużej ilości chętnych rekrutacja będzie odbywać się w/g następujących kryteriów:
a) do grup specjalistycznych: logopedycznych, terapeutycznych, wyrównujących zaległości programowe zakwalifikowane zostaną osoby z różnymi dysfunkcjami oraz:
• mający trudności w nauce,
• wykazujący braki programowe,
• posiadający orzeczenia Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej o dysfunkcjach rozwojowych,
• osiągający wyniki na poziomie niżej średni z danego przedmiotu,
b) do grup rozwijających kompetencje kluczowe zakwalifikowane zostaną:
• osoby osiągające w nauce poziom wyżej średni (decydujące - testy sprawdzające wyniki w nauce),
• laureaci i dzieci wyróżnione w konkursach na różnych szczeblach,
• osoby z predyspozycjami i zdolnościami w danym kierunku.

§ 4
Procedura naboru

1. Osobami odpowiedzialnymi za przebieg rekrutacji jest Koordynator projektu wraz z prowadzącymi zajęcia § 2 pkt 5 REGULAMINU REKRUTACJI I WARUNKÓW UCZESTNICTWA W PROJEKCIE.
2. Zgłoszenia kandydatów przyjmowane są wyłącznie poprzez pisemne zgłoszenie kandydatury na FORMULARZU ZGŁOSZENIOWYM.
3. Komisja Rekrutacyjna analizuje kandydaturę danej osoby poprzez sprawdzenie:
a) terminu złożenia FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO oraz analizy danych w nim zawartych,
b) spełnienia kryteriów formalnych ustalonych w § 3 pkt 5,
c) pozytywnej opinii o uczestniku wystawionej przez wychowawcę lub pedagoga szkolnego w oparciu o Statut Szkoły.
4. Nabór kończy się po przyjęciu odpowiedniej liczby kandydatów kwalifikujących się do poszczególnych zajęć określonych w § 2 pkt 5.
5. Osoby, które nie zakwalifikowały się do projektu z powodu braku miejsc, zostaną umieszczone na liście rezerwowej.
6. Lista uczniów zakwalifikowanych do projektu oraz lista rezerwowa, po akceptacji dyrektora szkoły zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń dotyczących projektu znajdującej się w holu głównym placówki.

§ 5
Obowiązki uczestnika projektu

1. Osoby zakwalifikowane do udziału w zajęciach zobowiązane są do:
a) podpisania DEKLARACJI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE,
b) regularnego uczestnictwa w zajęciach - udział w minimum 80% godzin,
c) przestrzegania punktualności,
d) dbałości o powierzony sprzęt szkolny,
e) wypełnienia ankiety ewaluacyjnej,
f) udziału w spotkaniu podsumowującym projekt
2. W szczególnych sytuacjach losowych uniemożliwiających uczestnictwo w zajęciach (np. choroba, inny ważny powód), uczniowie zakwalifikowani do udziału w projekcie mają prawo do rezygnacji z uczestnictwa. Pisemne oświadczenie o rezygnacji i jego przyczynach, podpisane przez rodzica/ opiekuna prawnego, należy złożyć w Biurze projektu.
3. W przypadku rezygnacji uczestnik projektu zostanie wykluczony z kolejnych zajęć.
4. Na miejsce ucznia, który zrezygnował z uczestnictwa w projekcie, zostaje zakwalifikowana kolejna osoba z listy rezerwowej. Decyzje o włączeniu do uczestnictwa w projekcie kandydatów z listy rezerwowej podejmuje dyrektor szkoły.

§ 6
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Realizatorzy projektu zastrzegają sobie prawo do zmian w niniejszym REGULAMINIE REKRUTACJI I WARUNKACH UCZESTNICTWA W PROJEKCIE lub wprowadzenie dodatkowych postanowień.
2. Ogólny nadzór nad realizacją projektu oraz rozstrzyganie spraw nieuregulowanych w REGULAMINIE REKRUTACJI I WARUNKACH UCZESTNICTWA W PROJEKCIE należy do kompetencji dyrektora szkoły.
3. REGULAMIN REKRUTACJI I WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE wchodzi w życie z dniem 1 października 2010 r. i obowiązuje przez cały okres realizacji projektu.
4. REGULAMIN REKRUTACJI I WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE jest dostępny w Biurze projektu, na stronie internetowej projektu oraz w sekretariacie szkoły.
5. Akceptacja postanowień regulaminu jest warunkiem zakwalifikowania uczestnika do projektu, potwierdzona jest poprzez złożenie czytelnego podpisu pod jego treścią na egzemplarzu przedłożonym Beneficjentowi projektu na etapie rekrutacji.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY - ściągnij