Dominującą rolę w rozwijaniu twórczego myślenia uczniów ma nauczyciel i przyjazne środowisko szkolne. W szkole uczniowie powinni kształcić swoje umiejętności wykorzystywania zdobywanej wiedzy, aby w ten sposób lepiej przygotować się do życia we współczesnym świecie.
Już od najmłodszych klas należy wdrażać wychowanków do chętnego i odważnego podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. Dzięki tym działaniom, dziecko uczy się samodzielności, umacnia wiarę we własne siły, buduje swój system wartości - uczy się w otaczającej go rzeczywistości dostrzegać pozytywnych i negatywnych stron.
         Chcemy stworzyć naszym uczniom "warunki twórczej edukacji" oraz umożliwić im rozwój osobowości w różnego rodzaju formach edukacji.
        Z myślą o naszych podopiecznych i ich potrzebach przystąpiliśmy do konkursu organizowanego przez Europejski Fundusz Społeczny, w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 , Poddziałanie 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Nasz projekt pt. "Przyjazna szkoła równych szans" uzyskał pozytywną ocenę formalną i merytoryczną, i przyznano szkole dofinansowanie na jego realizację.

TERMIN REALIZACJI: 1 PAŹDZIERNIKA 2010 - 31 MAJA 2012
z wykluczeniem miesięcy wakacyjnych.

        CEL OGÓLNY PROJEKTU: Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez rozwijanie talentów, przeprowadzanie innowacyjnych zajęć, oraz wsparcie w aspektach: dydaktycznym, społecznym i kulturowym.

        Podejmowane przez nas działania mają służyć polepszeniu mocnych i eliminacji słabych stron procesu kształcenia i wychowania, redukcji dysproporcji w osiągnięciach edukacyjnych, minimalizacji niepowodzeń szkolnych. Zaproponowane przez nas zajęcia pozalekcyjne będą kształciły umiejętności uczenia się, porozumiewania się w języku ojczystym i w językach obcych, rozwijały kompetencje matematyczno-przyrodnicze, naukowo-techniczne i informatyczne, świadomość i ekspresję kulturalną.