Europejczyk XXI wieku, zajęcia z nauczycielami języka angielskiego i języka niemieckiego, klasy 4-6
Zajęcia z języka angielskiego
Celem zajęć jest:
1) otwarcie uczniom oczu na świat i poszerzenie ich doświadczeń poprzez kontakt z nauką języka angielskiego oraz kulturą i obyczajowością krajów anglojęzycznych,
2) przygotowanie uczniów do wykorzystania języka angielskiego w sytuacjach życiowych oraz stworzenie podstaw do dalszej nauki języka angielskiego.
Głównym celem językowym jest rozwijanie strategii komunikacyjnych w codziennych sytuacjach w mowie i piśmie oraz poprawa zrozumienia tekstu mówionego i pisanego.
Na zajęciach stosowane są różnorodne metody i procedury osiągania celów: prace całą grupą, indywidualnie, w parach, dialogi, dyskusje, quizy, zagadki, piosenki.
Stosowane są ciekawe pomoce dydaktyczne, uatrakcyjniające przebieg zajęć. Uczniowie z chęcią i zainteresowaniem uczestniczą w lekcjach. Nabywają nowe słownictwo, ćwiczą nowe umiejętności, aby w przyszłości mogli nosić dumne miano Europejczyka XXI wieku.
Zajęcia z języka niemieckiego
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Uczestnicy mają możliwość wzbogacić swoje słownictwo z zakresu różnych dziedzin życia codziennego, utrwalić wiadomości gramatyczne z zakresu czasu teraźniejszego, przeszłego prostego oraz trybu rozkazującego. Mogą poznać także elementy kultury krajów niemieckojęzycznych. Uczestnicy zajęć potrafią na podstawowym poziomie porozumieć się w różnych sytuacjach życiowych, głównie w takich, które były omawiane podczas zajęć, np. dialog w podróży, formy spędzania czasu wolnego. Uczniowie doskonalili umiejętność słuchania ze zrozumieniem oraz tłumaczenia wysłuchanych tekstów, poznali nowe słownictwo, które potrafią wykorzystać w układanych dialogach, zdaniach. Zajęcia pozwoliły zwiększyć u uczniów świadomość nauki języków obcych i wynikających z tego korzyści. Uczniowie chętnie uczą się języka niemieckiego, nie obawiają się bariery językowej, chętnie wykorzystują poznane słownictwo i konstrukcje gramatyczne. Dzięki pracy w ramach projektu poprawiły się osiągnięcia uczniów w sferze dydaktycznej oraz kreatywność w podejmowaniu decyzji.