Ćwiczę, więc potrafię, zajęcia z nauczycielami kształcenia zintegrowanego, klasy 1-3

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze kl. 1
        W ramach przeprowadzonych zajęć zrealizowano następujące cele:
- Kształtowanie umiejętności segregowania, porządkowania w zakresie 10,
- Ćwiczenie umiejętności pisania poprzez rozwijanie percepcji słuchowo-wzrokowej,
- Ćwiczenia koncentracji uwagi,
- Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- Wyrobienie właściwej motywacji do nauki,
- Rozwijanie spostrzegawczości.

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze kl. 2
        Nadrzędnym celem działań o charakterze edukacyjno-wychowawczym jest wspomaganie rozwoju uczniów, zapewnienie im lepszego startu w dorosłe życie.
Podczas zajęć uczniowie:
-wyrównują braki edukacyjne,
- motywowani są do nauki,
- rozwijają wiedzę, umiejętności i zdolności oraz zainteresowania,
- wzmacniają poczucie własnej wartości,
- kształtują umiejętności umożliwiające zdobywanie wiedzy takie jak: słuchanie, mówienie, pisanie, czytanie, rachowanie, obserwowanie, odtwarzanie i tworzenie,
- kształtują prawidłową postawę społeczno-etyczną oraz umiejętności wchodzenia w interakcje społeczne,
- otrzymują wsparcie, pozwalające na zagospodarowanie czasu wolnego.
Charakterystyka zajęć:
        Na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze „Ćwiczę, więc potrafię” uczęszczają uczniowie klas drugich, którym potrzebna jest pomoc o charakterze edukacyjno-pedagogicznym. Oddziaływania dydaktyczno-wyrównawcze rozwijają u dzieci procesy logicznego myślenia, pamięć mechaniczną, logiczną i dowolną, percepcję wzrokową, słuchową i wzrokowo-słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzeganie, motorykę małą i dużą, mowę czynną oraz abstrahowanie, uogólnianie, porównywanie, rozumowanie przyczynowo-skutkowe, wnioskowanie i tworzenie pojęć.         Podczas zajęć uczniowie realizują ćwiczenia w mówieniu i pisaniu, czytaniu, opracowywaniu tekstów. Rozszerzają wiadomości podczas ćwiczeń gramatyczno-ortograficznych oraz słownikowo-frazeologicznych. Utrwalają umiejętności matematyczne w czasie przeliczania, dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia oraz rozwiązywania zadań tekstowych. Zdobywają wiedzę o otaczającym świecie.

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze kl. 3
        Program zajęć wyrównawczych dla uczniów klasy trzeciej z trudnościami edukacyjnymi w zakresie aktywności polonistycznej oraz matematycznej.
Głównym celem na etapie edukacji wczesnoszkolnej jest wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju ucznia. Nabywanie umiejętności czytania, pisania oraz liczenia .

Cele szczegółowe:
- rozwijanie podstawowych umiejętności służących świadomemu uczeniu się, głównie umiejętności czytania, pisania, liczenia, wypowiadania się,
- uwzględnianie indywidualnych potrzeb dziecka, umacnianie wiary we własne siły i umożliwianie osiąganie sukcesu,
- stwarzanie warunków rozwijania samodzielności, kreatywności i zainteresowań,
- pomaganie w kształtowaniu pozytywnego obrazu samego siebie,
- zapobieganie powstawaniu zaburzeń emocjonalnych,
- dodatkowa praca nad stymulacją, usprawnianiem, doskonaleniem procesów analityczno-syntetycznych, funkcji słuchowej i wzrokowej, koordynacji wzrokowo- ruchowej, sprawności grafomotorycznej,
- wdrażanie do czynnego uczestnictwa w pracy zespołu.

Ćwiczę, więc potrafię, zajęcia z nauczycielami: języka polskiego, przyrody i matematyki, klasy 4-6

         „Ćwiczę, więc potrafię” to zajęcia prowadzone w ramach projektu „Przyjazna szkoła równych szans”. Przeznaczone są dla uczniów mających trudności w nauce języka polskiego (czytanie, pisanie, komunikacja językowa). Ich głównym zadaniem jest uzupełnianie braków w zakresie wiedzy i umiejętności. Uczą radzenia sobie w różnych sytuacjach, pracy zespołowej i samodzielnej, obowiązkowości. Mają także na celu przełamanie niechęci do nauki oraz podniesienie poziomu samooceny.
        Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w grupie pięcioosobowej. Niewielka liczba uczestników pozwala prowadzącemu na indywidualną pracę z uczniem. Dzięki temu każdy ma okazję na wyrównanie szans edukacyjnych.

        W ramach zajęć z przyrody zrealizowano następujące cele:
- wyrobienie samodzielności w pracy laboratoryjnej, swobodnego posługiwania się mikroskopem,
- korzystania z różnych źródeł wiedzy przyrodniczej,
- umiejętności prowadzenia doświadczeń i obserwacji,
- poszerzania własnych horyzontów,
- umiejętność łączenia teorii z praktyką.

        Zajęcia z matematyki odbywają się w każdą środę na 7 godzinie lekcyjnej.
Na zajęciach w ramach tego bloku uczniowie mają możliwość utrwalenia wiadomości zdobytych na lekcjach matematyki oraz uzupełnienia braków z tego przedmiotu. Dzięki wykonywanym ćwiczeniom rozwijają swój umysł i uzyskują sprawność w rachunkach pamięciowych. Uczą się systematyczności, pracowitości i wytrwałości. Mają możliwość rozwiązywania zadań na tablicy, co znacznie zmniejsza ich stres przed indywidualnymi wystąpieniami. Dzięki odpowiednio dobranym zadaniom rozwijają umiejętność pracy w grupie.
Uczniowie uzupełnili oraz utrwalili swoją wiedzę na temat:
- kątów w trójkątach
- kątów w czworokątach,
- porównywania ułamków dziesiętnych,
- dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia ułamków dziesiętnych.
        Młodzież chętnie uczestniczy w zajęciach. Panuje na nich miła atmosfera. Każdy, nawet najmniejszy sukces ucznia jest doceniany, co bardzo mobilizuje i aktywuje młodzież do dalszej pracy.