Comenius w SP 10 w Będzinie

 

 Opinie nauczycieli dotyczące projektu

       Jest to już nasz trzeci projekt, który realizujemy. Każdy jest inny, każdy uczy naszych uczniów nowych doświadczeń, współpracy w grupie, pobudza do twórczego myślenia, pogłębia poczucie przynależności do wspólnoty europejskiej. Cieszę się, że po raz kolejny nasza szkoła uczestniczy w programie Comenius. To jedna z cudownych szans, którą otrzymali nasi podopieczni, by lepiej poznać inne kraje europejskie.

nauczyciel matematyki

---------------------**********---------------------


        W bieżącym roku szkolnym tj. 2008/2009 zaczęliśmy realizować projekt międzynarodowy w ramach programu Comenius, który będzie trwał dwa lata. Zaproponowaliśmy naszym partnerom, że będziemy koordynatorami wspólnej strony internetowej projektu, pisanej w języku angielskim. Po pomyślnej akceptacji każdej ze stron, podjęliśmy się zadania opracowania szablonu strony. Zamieszczamy na niej wszystkie nadesłane do nas informacje dotyczące realizacji projektu w poszczególnych krajach partnerskich. W ten sposób nasi uczniowie oraz uczniowie z zaprzyjaźnionych szkół wraz z rodzicami, a także wszyscy nauczyciele mogą na bieząco śledzić, porównywać rezultaty naszej wspólnej pracy. uważam, że wspólna strona projektu: http://www.livingourlegends.webpark.pl jest doskonałym narzędziem wymiany doświadczeń. Wszyscy, w dowolnej chwili i w dowolnym miejscu na świecie poprzez sieć mogą zobaczyć jak współpracujemy ze sobą.

nauczyciel informatyki

---------------------**********---------------------


       Ze względu na ogromne zainteresowanie projektem wśród uczniów i rodziców, oraz z myślą o wszystkich internautach, którzy nie znają jezyka angielskiego, w styczniu 2009 opracowaliśmy stronę projektu w języku polskim. Przygotowaniem merytorycznym i graficznym strony zajmują się: kordynator projektu, nauczyciel informatyki oraz uczniowie uczęszczający na koło informatyczne.

nauczyciel informatyki

---------------------**********---------------------


       Praca nad projektem dostarcza mi wielu nowych wyzwań. Ciągle doskonalę technikę pisania stron internetowych. Poszukuję nowych programów, narzędzi.
Podczas zajęć koła informatycznego razem z uczniami opracowujemy poszczególne elementy budujące wizerunek www. Uczniowie korzystając z wielu ciekawych programów stworzyli m.in. ruchome logo szkoły, wykorzystali rejestratora dźwięków nagrywając mini słowniczek angielsko-polski. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w tego typu zajęciach. Są szczęśliwi, ponieważ ich praca jest widoczna "na całym świecie" - jest to dla nich motywacją do pracy i satysfakcją.

nauczyciel informatyki

---------------------**********---------------------


       Dzięki zasobom internetowym szybko i sprawnie możemy się porozumiewać na wzajem. Taka współpraca owocuje. Na bieżąco wymieniami się doświadczeniami w realizacji projektu. Wszystkie informacje pojawiają się na naszej wspólnej stronie. Każde z państw ma własną podstronę. Zdarza się, że niektóre wiadomości docierają z różnych przyczyn do nas później, jednakże nie komplikuje nam to pracy. Czas realizacji danego zadania jest wystarczający i każde z państw w terminie przesyła efekty swoich działań.

koordynator projektu-nauczyciel języka angielskiego

---------------------**********---------------------


       Po raz pierwszy miałam okazję uczestniczyć w wizycie partnerskiej. Miałam okazję odwiedzić szkołę włoską. Było to dla mnie wspaniała okazja, by poznać inny system nauczania. Bardzo podobały mi się zajęcia techniczne na których dzieci lepiły figurki z gliny.

wychowawca świetlicy, oligofrenopedagog

---------------------**********---------------------


       Szkoła turecka, którą odwiedziliśmy jest szkołą prywatną. Jej wyposażenie ogromnie różni się od tego jakie posiadają polskie szkoły. Wszystkie dzieci korzystają na zajęciach z e-booków. Większość zajęć lekcyjnych prowadzona jest z wykorzystaniem nowoczesnej technologii: programy edukacyjne do każdego przedmiotu, tablice interaktywne w każdej klasie, rzutniki multimedialne, itd. Szkoła posiada własną salę teatralną, dwie profesjonalne sale sportowe. Odwiedziliśmy również prywatną szkołę średnią. Sale przedmiotowe wyposażone są w wysokiej klasy sprzęt do przeprowadzania doświadczeń biologicznych, chemicznych, itp. Uczniowie tej szkoły posiadają własne planetarium, sami skonstruowali pojazdy o napędzie z wykorzystaniem energii słonecznej.
O pracy w tak wyposażonej szkole może pomarzyć niejeden polski nauczyciel, zarówno w szkole podstawowej jaki i średniej.

nauczyciel kształcenia zintegrowanego

---------------------**********---------------------


       Wizyta w szkole szkockiej była dla mnie nowym doświadczeniem i mogłam ją porównać ze szkołą angielską, którą odwiedziłam podczas realizacji poprzedniego projektu. W szkole szkockiej podobało mi się, że wszystkie prace uczniów są wyeksponowane i każdy może je obejrzeć. Sale lekcyjne wyposażone są w tablice interaktywne i rzutniki. Nie podobało mi się to, że klasy nie są oddzielone od siebie typowymi ścianami ale niskimi, ściankami ruchomymi. Moim zdaniem przeszkadza to w prowadzeniu zajęć, ponieważ nauczyciel widzi i słyszy w sali obok, może to rozpraszać zarówno uczniów jak i nauczycieli. Personel i uczniowie szkoccy przyzwyczajeni są do pracy w takich warunkach i nie zakłóca im to toku zajęć.

nauczyciel przyrody

 HTM