![]() | Comenius w SP 10 w Będzinie | ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Jest to już nasz trzeci projekt, który realizujemy.
Każdy jest inny, każdy uczy naszych uczniów nowych doświadczeń, współpracy w grupie, pobudza do twórczego myślenia,
pogłębia poczucie przynależności do wspólnoty europejskiej.
Cieszę się, że po raz kolejny nasza szkoła uczestniczy w programie Comenius. To jedna z cudownych szans, którą otrzymali nasi podopieczni, by lepiej poznać inne kraje europejskie.
W bieżącym roku szkolnym tj. 2008/2009 zaczęliśmy realizować projekt międzynarodowy w ramach programu Comenius,
który będzie trwał dwa lata. Zaproponowaliśmy naszym partnerom, że będziemy koordynatorami wspólnej strony internetowej projektu,
pisanej w języku angielskim. Po pomyślnej akceptacji każdej ze stron,
podjęliśmy się zadania opracowania szablonu strony.
Zamieszczamy na niej wszystkie nadesłane do nas informacje dotyczące realizacji projektu w poszczególnych krajach partnerskich.
W ten sposób nasi uczniowie oraz uczniowie z zaprzyjaźnionych szkół wraz z rodzicami, a także wszyscy nauczyciele mogą na bieząco śledzić, porównywać rezultaty naszej wspólnej pracy.
uważam, że wspólna strona projektu: http://www.livingourlegends.webpark.pl jest doskonałym narzędziem wymiany doświadczeń. Wszyscy, w dowolnej chwili i w
dowolnym miejscu na świecie poprzez sieć mogą zobaczyć jak współpracujemy ze sobą.
Ze względu na ogromne zainteresowanie projektem wśród uczniów i rodziców, oraz z myślą o wszystkich internautach, którzy nie znają jezyka angielskiego, w
styczniu 2009 opracowaliśmy stronę projektu w języku polskim.
Przygotowaniem merytorycznym i graficznym strony zajmują się: kordynator projektu, nauczyciel informatyki oraz uczniowie uczęszczający na koło informatyczne.
Praca nad projektem dostarcza mi wielu nowych wyzwań. Ciągle doskonalę technikę pisania stron internetowych. Poszukuję nowych programów, narzędzi. Dzięki zasobom internetowym szybko i sprawnie możemy
się porozumiewać na wzajem. Taka współpraca owocuje. Na bieżąco wymieniami się doświadczeniami
w realizacji projektu. Wszystkie informacje pojawiają się na naszej wspólnej stronie. Każde z państw ma własną podstronę. Zdarza się,
że niektóre wiadomości docierają z różnych przyczyn do nas później, jednakże nie komplikuje nam to pracy.
Czas realizacji danego zadania jest wystarczający i każde z państw w terminie przesyła efekty swoich działań.
Po raz pierwszy miałam okazję uczestniczyć w wizycie partnerskiej. Miałam okazję odwiedzić szkołę włoską. Było to dla mnie wspaniała okazja, by poznać inny system nauczania. Bardzo podobały mi się zajęcia techniczne na których dzieci lepiły figurki z gliny.
Szkoła turecka, którą odwiedziliśmy jest szkołą prywatną. Jej wyposażenie ogromnie różni się od tego jakie posiadają polskie szkoły. Wszystkie dzieci korzystają na zajęciach z e-booków. Większość zajęć lekcyjnych prowadzona jest z wykorzystaniem nowoczesnej technologii: programy edukacyjne do każdego przedmiotu, tablice interaktywne w każdej klasie, rzutniki multimedialne, itd. Szkoła posiada własną salę teatralną, dwie profesjonalne sale sportowe. Odwiedziliśmy również prywatną szkołę średnią. Sale przedmiotowe wyposażone są w wysokiej klasy sprzęt do przeprowadzania doświadczeń biologicznych, chemicznych, itp. Uczniowie tej szkoły posiadają własne planetarium, sami skonstruowali pojazdy o napędzie z wykorzystaniem energii słonecznej. Wizyta w szkole szkockiej była dla mnie nowym doświadczeniem i mogłam ją porównać ze szkołą angielską, którą odwiedziłam podczas realizacji poprzedniego projektu. W szkole szkockiej podobało mi się, że wszystkie prace uczniów są wyeksponowane i każdy może je obejrzeć. Sale lekcyjne wyposażone są w tablice interaktywne i rzutniki. Nie podobało mi się to, że klasy nie są oddzielone od siebie typowymi ścianami ale niskimi, ściankami ruchomymi. Moim zdaniem przeszkadza to w prowadzeniu zajęć, ponieważ nauczyciel widzi i słyszy w sali obok, może to rozpraszać zarówno uczniów jak i nauczycieli. Personel i uczniowie szkoccy przyzwyczajeni są do pracy w takich warunkach i nie zakłóca im to toku zajęć.
|
|
HTM |